Daisypath Happy Birthday tickersDaisypath Anniversary tickersDaisypath Anniversary tickersDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, May 31, 2013

Yesss, Saya Seorang Yang Pendendam ! =


Dendam? Topik kita hari ini adalah dendam. Cewahhh. Haha ! 


:: Dendam rasa macam nak tembak orang. boleh? Haha

Actually aku memang pendendam. yesss ! perangai itu sangat teruk. Tapi tuh laa yang aku rasakan sekarang nieyh. Nanti bila aku tgk makcik "TALAM DUA MUKA" tuh, mesti hati aku penuh dengan dendam. Dendam yang tak sudah-sudah. Tuh yang aku rasa. Memang sifat nieyh sangat tak baik tapi aku tak boleh nak elak. Dendam aku pada dia. Yesss ! pada dia. Mungkin atas apa yang dia da buat dekat aku membuatkan aku ada sifat dendam pada dia. Tak apa laa mkcik, kau kutuk aku pun sama jewp macam kau kutuk ciptaan TUHAN. Dulu memang aku nieyh outspoken tapi aku masih ada hormat dekat orang lain laaa. Prinsip aku dulu " AKU TAK KAN BERMUSUH DENGAN ORANG YANG TAK CARI PASAL DENGAN AKU". Dendam aku dulu membuatkan aku bersemuka dengan orang itu sendiri untuk bertanyakan hal yang d'perkatakan. DIRECT ! 

Tapi itu diri aku yang dulu. Dendam aku yang sekarang nieyh bukan lah aku nak buat perkara yang tak baik. Tapi dendam dalam diri aku jewp. Kalau aku buat sesuatu yang tak baik, tak dapat apa2 pun kan? Menambahkan lagi dosa yang memang sedia ada adalah. Now, aku bukan NUR DALILA DIYANA yang dulu, yang penuh dengan sifat dendam yang menguasai diri. Aku redha dengan semua yang terjadi dan berharap semoga ALLAH selalu bagi petunjuk tuk orang2 yang suka membuat cerita pasal aku.Untuk kali nieyh, dengan rela hati, biar aku terlebih dahulu mengalah dengan emosi. Aku dah biase, Aku dah cukup lali. I know who I am as well ;)


:: Hapuskan dendam, bersihkan hati, luruskan niat. InsyaALLAH selamat dunia dan akhirat. Aminnnnnnn :D


No comments:

Post a Comment