Daisypath Happy Birthday tickersDaisypath Anniversary tickersDaisypath Anniversary tickersDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, June 10, 2013

Aku Terima Kau Seadanya !


Lama betul tak update blog, dah berhabuk nieyh, hishhhhhh3. Bukan tak mau update blog tapi kadangkala masa tak mengizinkan, biasa laa busy dengan pelbagai kerja. Okeii laa agak malas nak berceloteh panjang lebar. Kali nieyh aku just nak kongsi something yang aku rasa smua orang tak kisah laa boy/gurl, iaitu AKU TERIMA KAU SEADANYA. Apakah maksud disebalik ayat ini. Aku akan kongsi apa pendapat aku n apa yang aku rasai okeii.

Kita di atas muka bumi ini dijadikan secara berpasangan seperti siang  malam, bulan bintang, kasut stoking, bunga pasu dan lain2 lagi. Macam tuh jgakk kita dilahirkan secara ataupun untuk hidup secara berpasangan lelaki dan perempuan. Apabila kita sudah kenal seseorang itu, adakah kita betul2 kenal dengan pasangan kita tersebut, sebab kita lahir dari keluarga yang berbeza begitu jgakk sebaliknya. Kadangkala mulut jewp cakap " Saya dah kenal sangat2 dengan apa yang ada pada diri awak" tapi dalam hati adakah kita sudah betul2 kenal. Mulut boleh tipu tapi hati tak kan tipu. Bila kita sudah betul2 kenal dengan seseorang itu kita akan nampak baek buruk, lebih ataupun kurang yang ada pada diri pasangan kita itu. Dari situ jgakk lahhh ada sesetengah orang sukar untuk menerima apa adanya pada diri pasangan. Nak bagitahu ckit nieyh, dalam dunia nieyh semua manusia tiada yang sempurna., so tak perlu laa nak cari pasangan yang sempurna sangat, takut2 nanti diri sendiry yang merana. Ingat tuh ! Peringatan untuk diri sendiry jgakkk. Terima lahh baek buruk, lebeh ataupun kurang yang ada pada pasangan tuh, InsyaALLAH satu pasangan itu akan menjadi sempurna dan melengkapi antara satu sama lain apabila masing2 dapat menerima pasangannya seadanya pada dirinya yang sekarang dan akan datang, bukan dirinya yang dahulu. Pernah tak dengar orang kata jika kita banyak persamaan dengan pasangan kita itu adalah kita serasi dengan pasangan kita. Tapi setelah sekian lame berfikir, aku rasa untuk mendapatkan keserasiaan antara satu sama lain, kena memahami dan menerima pasangan kita tuh seadanya.


Aku tulis entry nieyh pun sedikit sebanyak ada kene mengena dengan diri aku. Sekarang aku sudah boleh menerima seseorang lam hidup aku, menerima dia seadanya, kalau boleh aku nak sehidup dan semati dengan  dia hingga akhir hayat dengan membina sebuah hubungan yang halal di sisi ALLAH S.W.T. Apapun sekarang untuk itu, aku hanya mampu berdoa dan bertawakal, kita hanya merancang, tapi ALLAH S.W.T. yang akan menentukan segalanya, jika antara kami ada jodoh ianya tak kan kemana walaupun banyak halangan ataupun rintangan yang peru ditempuhi. Buat masa sekarang apabila aku sudah boleh menerima seadanya diri dia lam hidup aku, aku tak pandang lelaki lain sebab bagi aku dia sudah cukup membuatkan hidup aku bahagia walaupun kadang2 kteowg sering gaduh. Tapi pada masa yang akan datang aku tak tahu apa yang kan berlaku. Apapun terima dengan redha dan senyum sahaja, apa yang dirancang oleh ALLAH S.W.T. untuk hambanya pada masa depan, semuanya adalah yang TERBAEK. Hanya Dia Maha Mengetahui.

Cukup, cukup sudah, cukup sampai setakat nieyh sahaja. Jika ada perkara menarik lagi, InsyaALLAH aku akan kongsi untuk bacaan semua. Sebagai penutup entry nieyh, aku hanya nak bagitahu pada seseorang yang amat2 bermakna dalam hidup aku sehingga sekarang aku sayang dia, dan AKU TERIMA KAU SEADANYA, apapun masa yang menentukan segalanya. Pintu hati aku buat masa sekarang belum terbuka untuk mana2 lelaki sebab dalam hati aku cuma ada dia, dan dia laa segalanya buat masa sekarang bertakhta di hati aku selamanya. credit to : Mohd Amin Alfaqshah

No comments:

Post a Comment